Content is king: nog steeds!

Er gaan geluiden op dat contentmarketing uit is. Maar het tegendeel is waar. Nog nooit werd er zoveel aan contentmarketing gedaan als op dit moment. Content is king, maar dan moet die wel aan een aantal eisen voldoen. Daarom is het altijd verstandig om een professional in de arm te nemen, bijvoorbeeld het bedrijf Le Stylo de Rose.

Content is king

Content is king, deze uitspraak werd zo bekend door Bill Gates. Niet bepaald een dummy te noemen dus, als het op internet aankomt. Contentmarketing is eigenlijk een marketingtechniek die draait om informatie. Je voorziet jouw doelgroep van informatie om hen aan je te binden. Zo zet jij jouw bedrijf in the picture als specialist. Je laat zien wat je in huis hebt! Maar content heeft meer dan dat.

Waar gaat het bij contentmarketing vooral om?

Zoals de naam natuurlijk al zegt, gaat het bij contentmarketing om content. Maar wat is daar nog meer over te zeggen? Wel, het gaat dan vooral om de vorm en de inhoud. Een lezer is vaak naar iets op zoek en dan gaat het erom dat jij dat kunt bieden. Kun je dat niet, dan raak je je lezer kwijt. De informatie moet dus relevant zijn. Om je lezer te bereiken, is het echter ook belangrijk om de zoekmachineoptimalisatie in het oog te houden. Door de juiste keywords te gebruiken, zal jouw artikel eerder gevonden worden via de zoekmachine. 

Bij goede content draait het dus onder andere om deze zaken:

  • Is jouw artikel relevant? 
  • Leest de tekst lekker weg en spreek je je doelgroep aan?
  • Is je artikel makkelijk vindbaar?

Content marketing, vroeger en nu

Content marketing is zeker niet nieuw. Het wordt al vele jaren toegepast, eigenlijk zelfs al voor de tijd van online media. Maar de online media heeft er wel voor gezorgd dat deze sector erg gegroeid is. Het nadeel daarvan? Er worden veel meer eisen gesteld aan content. Je moet er hard voor werken om op te vallen in de massa. Daarom is het verstandig om samen te werken met een professional. Natuurlijk kun je ook eerst eens vragen wat deze specialist denkt van jouw contentstrategie. Zo kun je jouw content verbeteren. 

Nog steeds actueel

Content is ontzettend belangrijk voor de vindbaarheid van je website. Je website zal beter gevonden worden wanneer hier veel informatie opstaat. Het dient echter wel relevante informatie te zijn, die te maken heeft met jouw specialisatie. Heb je ook social-mediakanalen, dan zal je merken dat je pagina meer volgers krijgt wanneer je regelmatig actuele content plaatst. Dat levert conversie op. Bovendien kun je inspelen op alle fases waarin jouw bezoeker zich bevindt, of hij nu een prospect of al een bestaande klant is.

Haal meer resultaat uit je website met de juiste content!

Beoordelingen