Een nieuw product op de markt brengen

Loop door een gemiddelde winkel en je ziet honderden producten in de schappen staan. Een goede werkwijze bij het ontwikkelen van het product zorgt ervoor dat je sneller en beter je product kunt ontwikkelen en er meer kans is op succes. Wil jij succesvol van idee naar product? Dan helpen wij jou in deze blog.

Begin bij een testgroep

Een testgroep is super belangrijk bij de ontwikkeling van een product. De testgroep is een goede afspiegeling van je uiteindelijke doelgroep of klanten. Beter gezegd, de testgroep is een groep mensen die gaan betalen of jou product succesvol wordt. Dus een testgroep is een groep mensen die heel erg veel lijkt op jouw uiteindelijke klanten. Om een testgroep samen te stellen ga je op zoek naar mensen die lijken op jouw uiteindelijke klanten. Deze mensen betrek je tijdens het gehele proces van productontwikkeling.

Ga dan door met het concept

De tweede fase is concept design. Hierin is het van belang dat je gaat werken aan de blauwdruk voor jou uiteindelijke product. Hierin kader je exact af wat je allemaal wel en niet wilt. Je stelt eisen aan het product en zorgt dat je in beelt hebt wanneer het product gereed genoemd mag worden.

Productontwikkeling

De laatste fase in de weg van product ontwerp is productontwikkeling. Het uiteindelijke doel van deze fase is niet om een gereed product neer te zetten, maar om een protype te lanceren die verder getest kan worden. Het is belangrijk dat je in deze fase werkt op basis van sprints. Dit zorgt er namelijk voor dat je steeds kleine aanpassingen kunt testen en doorvoeren op basis van de feedback van je doelgroep. Bij product ontwerp komt meer strategie kijken dan de meeste mensen aanvankelijk denken.

Marketing

Product klaar? Testgroep enthousiast? Dan is het tijd voor de marketing. Zorg hierbij ook weer dat je de feedback van de doelgroep benut. Dan is de marketing een eitje, speel goed in op de behoeftes die je vervult met je product. Dan los je een probleem op en dat is de basis van een goede marketingstrategie.

Beoordelingen